Wyłączenia planowane i awarie

Operatorzy Systemu Dystrybucyjnego dokładają wszelkich starań, żeby prąd zawsze był w Twoim domu. Jednak czasami może wystąpić przerwa w dostawie prądu. Tu możesz sprawdzić jej przyczynę na obszarze TAURON Dystrybucja. Pamiętaj, w razie zagrożenia lub poważnej awarii dzwoń na 991.

 Zanim zadzwonisz na 991

1. Brak prądu tylko w Twoim domu / mieszkaniu
Sprawdź bezpieczniki

2. Brak prądu na klatce schodowej i w całym budynku
Skontaktuj się z administratorem lub właścielem budynku

3. Brak prądu na całej ulicy lub w okolicy
To najprawdopodobniej planowane wyłączenie lub awaria

Zgłoś awarię

Przez internet

Opcja dostępna dla wszystkich Klientów TAURON Dystrybucja


Pogotowie energetyczne 991

Dla dzwoniących z obszaru działalności Operatora Systemu Dystrybucyjnego TAURON Dystrybucja S.A.
bezpłatnie, całodobowo


Informacja o wyłączeniach 32 303 0 991

Informacja o wyłączeniach oraz zgłoszenia awarii i wyłączeń dla dzwoniących spoza obszaru działalności TAURON Dystrybucja S.A.
połączenia płatne wg stawek operatora, całodobowo

Najczęściej zadawane pytania

  • Aby zapewnić Tobie i Twojej rodzinie pewną dostawę energii elektrycznej, Operatorzy Systemu Dystrybucyjnego stale modernizują sieć energetyczną. Niemniej przyczyny braku energii elektrycznej w Twoim domu mogą być następujące:
    • Modernizacja sieci np. przyłączenie nowo wybudowanej sieci energetycznej, modernizacja istniejącej sieci, konserwacja stacji transformatorowej to prace planowane przez nas. Standardowym sposobem informowania o nich są ogłoszenia wieszane z pięciodniowym wyprzedzeniem na słupach lub innych przewidzianych do tego miejscach, a także ogłoszenia w prasie i komunikaty w radio. Teraz możesz dodatkowo korzystać z informacji publikowanych na stronie internetowej.
    • Awarie sieci energetycznej np. zerwana sieć (burza, silne wiatry, intensywne opady śniegu i szadź, przewrócone drzewo) jak i uszkodzenia spowodowane przez człowieka ( kradzież przewodów z sieci, prace budowlane).
    • Awarie instalacji domowej budynków jednorodzinnych lub w części budynków administrowanych, skutkujące najczęściej zadziałaniem wkładek bezpiecznikowych.
    • Prądu nie ma w Twoim mieszkaniu – sprawdź bezpieczniki (korki). Sprawdź czy jest prąd na klatce lub ulicy.
    • Prądu nie ma na klatce schodowej – skontaktuj się z administratorem lub właścicielem budynku.
    • Prądu nie ma w sąsiednich domach lub na ulicy - skontaktuj się z nami.
    >>> Zanim zadzwonisz na 991
  • Aby zapewnić dostawę prądu, Operatorzy Systemu Dystrybucyjnego ciągle modernizują sieć energetyczną i urządzenia. Podczas takich prac, musi czasami zostać wyłączony prąd. To są planowane wyłączenia i jesteś o tym informowany  z pięciodniowym wyprzedzeniem.

    Taką informację znajdziesz:

    • w wyszukiwarce awarii na naszej stronie
    • pod numerem 991
    • na ogłoszeniach rozwieszanych w okolicy planowanego wyłączenia.
  • Awaria sieci energetycznej najczęściej jest spowodowana niekorzystnymi warunkami pogodowymi (burza, silne wiatry, intensywne opady śniegu i szadź), oraz uszkodzeniami, które zrobił człowiek (kradzież przewodów z sieci, prace budowlane). Może też wystąpić awaria instalacji domowej - wybite korki.
  • Operatorzy Systemu Dystrybucyjnego nie są w stanie przewidzieć awarii (przerw w zasilaniu spowodowanych np. burzą lub przewróconym drzewem), ani też precyzyjnie określić przewidywanego czasu jej usunięcia. W momencie rozpoczynania naprawy można jedynie podać przewidywany czas przywrócenia zasilania w oparciu o dane statystyczne (to czas, w którym w przeszłości udało się usunąć podobną awarię i jej skutki). Na rzeczywisty czas (szybkość) przywrócenia zasilania może wpłynąć szereg różnych okoliczności.

    Operatorzy Systemu Dystrybucyjnego, robią wszystko, aby przerwy w dostawie prądu trwały jak najkrócej.